1. srpna 2020

Davidův štít je samotný Bůh

Davidův štít dle kabalistů je hexagram (Davidova hvězda / Seal of Solomon), nicméně skutečný štít Davida je samotný Bůh, neboť David bojoval a vítězil ve jménu Boha, Davidovým štítem byla víra v Boha - na to vše na sebe vezmouce ŠTÍT víry, jímž budete moci uhasit všechny zapálené šípy toho zlosyna. (Efezským 6,16 PSP)

A Dávid k Pelištímu řekl: Ty na mne přicházíš s mečem a s kopím a s oštěpem, já však na tebe přicházím se jménem Hospodina zástupů (JMÉNEM BOHA), Boha bitevních šiků Isráélových, jež jsi potupil. (2. Samuelova 17,45 PSP)

Ale ty, Hospodine, jsi ŠTÍTEM vůkol mne, mou slávou a pozdvihujícím mou hlavu! (Žalm 3,3 PSP); neboť ty, Hospodine, žehnáš spravedlivému, blahovůlí jako ŠTÍTEM ho obkládáš. (Žalm 5,12 PSP); Hospodin je má síla a můj ŠTÍT, v něho důvěřuje mé srdce a dostává se mi pomoci; i bude se mé srdce veselit a budu ho svou písní chválit. (Žalm 28,7 PSP); Naše duše čeká na Hospodina, on je naše pomoc a náš ŠTÍT. (Žalm 33,20 PSP); Vždyť Hospodin, Bůh, je sluncem a ŠTÍTEM; Hospodin dává milost a slávu; chodícím v bezúhonnosti neodpírá dobro. (Žalm 84,11 PSP); Ty jsi mou skrýší a mým ŠTÍTEM, čekám na tvé slovo. (Žalm 114,119 PSP)

Isráéli, důvěřuj v Hospodina! On je jejich pomocí a jejich ŠTÍTEM! Dome Árónův, důvěřujte v Hospodina! On je jejich pomocí a jejich ŠTÍTEM! Ctitelé Hospodina, důvěřujte v Hospodina! On je jejich pomocí a jejich ŠTÍTEM! (Žalm 115,9-11 PSP)


Žádné komentáře:

Okomentovat