13. ledna 2018

Nebiblické učení I - uctívání soch a obrazů (modlářství)

Druhá kniha Mojžíšova (Exodus) popisuje, jak Mojžíš prodléval na hoře Sinaj a mezi tím si lid na jeho bratru Áronovi vyžádal hmatatelného boha (modlu), který by je vedl do zaslíbené země. Áron jim zhotovil po vzoru egyptského Apise zlaté tele (býčka). Mojžíš po svém návratu splnil příkaz Hospodina, aby shromáždil věrné a nevěrné pobili, vše je popsáno 32 kapitole knihy Exodus.

Zlatá socha je symbolem modlářství, viz zlaté tele (Exodus kapitola 32) nebo dvě zlatá telata (1. Královská 12:28). Bůh má modlářství v ohavnosti ve svém Slově praví: "Já Hospodin jsem tvůj Bůh ... nebudeš mít jiné bohy vedle mne ... nebudeš se jim klanět a nebudeš jim otročit, neboť já Hospodin, tvůj Bůh, jsem Bůh žárlivý." (Exodus 20:1-4) dále také "nebudete se klanět jinému bohu, neboť Hospodin, jehož jméno je Žárlivý, je Bůh žárlivý." (Exodus 34:14).

Druhé Boží přikázání zapsané v Druhé knize Mojžíšově (Exodus 20:3-6) zní: 

Nebudeš mít jiné bohy vedle mne. Neuděláš si tesanou modlu ani jakékoliv zpodobení toho, co je nahoře na nebi nebo dole na zemi či ve vodě pod zemí. Nebudeš se jim klanět a nebudeš jim otročit, neboť já Hospodin, tvůj Bůh, jsem Bůh žárlivý, který s trestem navštěvuji vinu otců na synech i na třetí a na čtvrté generaci těch, kdo mě nenávidí, ale prokazuji milosrdenství tisícům těch, kdo mne milují a zachovávají mé příkazy.

Křesťané by se nikdy neměli klanět sochám nebo obrazům, ale pouze před jediným pravým živým Bohem Abrahamovým, Izákovým a Jákobovým, který o sobě ústy proroka řekl "Já jsem Hospodin a jiného není, kromě mě není Boha." (Izaiáš 45:5), klanění se modlám, to jest sochám nebo obrazům, ať už představují kohokoli, je satanův svod, uctívání soch nebo obrazů je modloslužbou, neboť jedinému se pokloníš „Pánu, svému Bohu, se budeš klanět a jemu jedinému sloužit.“ (Lukáš 4:8), neboť "vyhladím tvé modly ze tvého středu a nebudeš se již klanět dílu svých rukou." (Micheáš 5:12)

A koho uctíváš ty, mrtvé sochy, nebo živého Boha? 



Žádné komentáře:

Okomentovat