V dnešní době vidíme podobné rozdělení jaké panovalo v církvi před 2000 lety, kdy jeden říkal "Já jsem Pavlův," jiný "Já
jsem Apollův," další "Já jsem Petrův" a další "Já jsem Kristův" a co slyšíme dnes "Já jsem evangelík" jiný "katolík" další "Já jsem adventista" a další "Já jsem Kristův" na první pohled se může zdát, že poslední zvolání "Já jsem Kristův" je jediné správné, ale v podstatě je to jen projev náboženské pýchy, která říká "Já jsem Kristův" a vy ostatní nejste z Krista. Člověk ve své náboženské pýše říká JÁ JSEM, ale Bůh odpovídá Já jsem Bůh tvého otce, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův.
Z domu Chloé jsem se o vás, bratři moji, dozvěděl, že mezi sebou máte sváry. Mám na mysli to, že jeden z vás říká: "Já jsem Pavlův," jiný: "Já jsem Apollův," další: "Já jsem Petrův" a další "Já zase Kristův." Copak je Kristus rozdělen? Byl snad za vás ukřižován Pavel? Byli jste snad pokřtěni v Pavlově jménu? Díky Bohu, že jsem nikoho z vás nekřtil, kromě Krispa a Gaia, aby ještě někdo neřekl, že jste byli pokřtěni v mém jménu. (1. Korintským 1: 11-15)
Apoštol Pavel na takové tělesné rozdělení reaguje následovně: A já, bratři, jsem k vám nemohl mluvit jako k duchovním, ale jako k tělesným, jako k nedospělým v Kristu. Dal jsem vám pít mléko, pokrm jsem vám nedal, neboť ten jste ještě nemohli snést. Ale ani teď ještě nemůžete, neboť jste stále ještě tělesní. Vždyť pokud je mezi vámi žárlivost, svár a rozdělení, zdali nejste tělesní a nežijete jen po lidsku? Když jeden říká: ‚Já jsem Pavlův‘ a druhý: ‚Já Apollův‘, nejste jako jiní lidé? Kdo je Apollos? A kdo je Pavel? Služebníci, skrze něž jste uvěřili, jak každému dal Pán. (1. Korintským 3:1-5)
Copak je Kristus rozdělen?
Byl snad za vás ukřižován Pavel?
Byli jste snad pokřtěni v Pavlově jménu?
Je snad Kristus rozdělen?
Byl snad za vás ukřižován papež?
Byli jste snad pokřtěni v papežově jménu?
K dalšímu rozdělení dochází v případě křtu, kdy se k samotnému křtu přidává souhlas s konkrétním učením nebo doktrínou, případně se podepisuje členství v konkrétní církvi, nebo denominaci, je potom otázka zda se jedná o křest ve Jménu Ježíš, nebo o křest v jiném jménu, ke kterému se člověk upíše, tyto praktiky jsou ovšem v rozporu s biblickou praxí, neboť je psáno "dali se pokřtít ve jméno Pána Ježíše" nikde není psáno, že souběžně se křtem musí osoba souhlasit něčím co je nad biblický rámec, nebo spojovat svůj podpis s konkrétním učením, či svým podpisem stvrzovat členství v nějaké organizaci.
Je jedno tělo a jeden Duch, jakož jste byli i povoláni v jedné naději svého povolání, jeden Pán, jedna víra, jeden křest, jeden Bůh a Otec všech, ten nade všemi, skrze všechny a ve všech nás. (Efezským 4:4-6)
Z domu Chloé jsem se o vás, bratři moji, dozvěděl, že mezi sebou máte sváry. Mám na mysli to, že jeden z vás říká: "Já jsem Pavlův," jiný: "Já jsem Apollův," další: "Já jsem Petrův" a další "Já zase Kristův." Copak je Kristus rozdělen? Byl snad za vás ukřižován Pavel? Byli jste snad pokřtěni v Pavlově jménu? Díky Bohu, že jsem nikoho z vás nekřtil, kromě Krispa a Gaia, aby ještě někdo neřekl, že jste byli pokřtěni v mém jménu. (1. Korintským 1: 11-15)
Apoštol Pavel na takové tělesné rozdělení reaguje následovně: A já, bratři, jsem k vám nemohl mluvit jako k duchovním, ale jako k tělesným, jako k nedospělým v Kristu. Dal jsem vám pít mléko, pokrm jsem vám nedal, neboť ten jste ještě nemohli snést. Ale ani teď ještě nemůžete, neboť jste stále ještě tělesní. Vždyť pokud je mezi vámi žárlivost, svár a rozdělení, zdali nejste tělesní a nežijete jen po lidsku? Když jeden říká: ‚Já jsem Pavlův‘ a druhý: ‚Já Apollův‘, nejste jako jiní lidé? Kdo je Apollos? A kdo je Pavel? Služebníci, skrze něž jste uvěřili, jak každému dal Pán. (1. Korintským 3:1-5)
Copak je Kristus rozdělen?
Byl snad za vás ukřižován Pavel?
Byli jste snad pokřtěni v Pavlově jménu?
Je snad Kristus rozdělen?
Byl snad za vás ukřižován papež?
Byli jste snad pokřtěni v papežově jménu?
K dalšímu rozdělení dochází v případě křtu, kdy se k samotnému křtu přidává souhlas s konkrétním učením nebo doktrínou, případně se podepisuje členství v konkrétní církvi, nebo denominaci, je potom otázka zda se jedná o křest ve Jménu Ježíš, nebo o křest v jiném jménu, ke kterému se člověk upíše, tyto praktiky jsou ovšem v rozporu s biblickou praxí, neboť je psáno "dali se pokřtít ve jméno Pána Ježíše" nikde není psáno, že souběžně se křtem musí osoba souhlasit něčím co je nad biblický rámec, nebo spojovat svůj podpis s konkrétním učením, či svým podpisem stvrzovat členství v nějaké organizaci.
Je jedno tělo a jeden Duch, jakož jste byli i povoláni v jedné naději svého povolání, jeden Pán, jedna víra, jeden křest, jeden Bůh a Otec všech, ten nade všemi, skrze všechny a ve všech nás. (Efezským 4:4-6)
Žádné komentáře:
Okomentovat