27. března 2017

Bůh je jeden

Je jen jeden Bůh a jiného není. Není Boha kromě Hospodina.


Proto jsi veliký, Panovníku Hospodine. Ano, není nikdo jako ty a není Boha kromě tebe -- tak, jak jsme na vlastní uši slyšeli. (2. Samuelova 7:22)

Přede mnou nebyl vytvořen žádný Bůh ani po mně žádný nebude. (Izaiáš 43:10)

Kdo jako já to může vyhlásit a oznámit? Ať to přede mnou seřadí od doby, kdy jsem postavil lid dávný! A věci přicházející, které teprve přijdou, ať jim oznámí. Nestrachujte se a nebuďte ochromeni! Což ti to odedávna nezvěstuji a neoznamuji? Vy jste mými svědky. Cožpak je Bůh kromě mne? Není jiná skála, o žádné nevím. (Izaiáš 44:7-8) 


Já jsem Hospodin a jiného není, kromě mě není Boha. (Izaiáš 45:5) 


Neboť toto praví Hospodin, jenž stvořil nebesa, on je Bůh, který vytvořil zemi a připravil ji, on ji upevnil, nestvořil ji zbytečně, vytvořil ji k bydlení: Já jsem Hospodin a jiného není. (Izaiáš 45:18) 

Oznamte a předložte fakta, jen ať se spolu poradí. Kdo to odedávna zvěstoval, odedávna to oznamoval? Zdali ne já, Hospodin? Vždyť není jiného Boha kromě mě. Jiný Bůh, spravedlivý a zachraňující, mimo mě není. (Izaiáš 45:21) 

Pamatujte na ty první věci odedávna, protože já jsem Bůh a jiného není, Bůh, a není nikdo jako já. Od počátku oznamuji budoucnost a od dávnověku, co se ještě nestalo. Říkám: Můj plán se naplní a každé své přání vykonám. (Izaiáš 46:9-10)

Vždyť je přece jeden Bůh, který ospravedlní obřezané z víry a neobřezané skrze víru. (Římanům 3:30) 

Pokud tedy jde o to, zda se smí jíst maso obětované modlám, víme, že modla ve světě není nic a že není žádný jiný Bůh, jen Jeden. (1. Korintským 8:4) 

Ty věříš, že je jeden Bůh. Dobře činíš. Také démoni tomu věří, avšak chvějí se. (Jakubův 2:19)



















Žádné komentáře:

Okomentovat